UA-38584763-46
SON DAKİKA
Serik’te toplu ulaşım araçları denetlendi
Antalya Kemer jandarması’ndan Dolandırıcılık Şebekelerine Operasyon
Kumluca Büyükalan-Dereköy grup yoluna asfalt
ANTALYA İL UMUMİ HIFZISSIHHA KURULU KARARI
Konyaaltı Sahil Yolu’na bakım
ATSO Devlet Destekleri Zirvesi’ne Büyük İlgi
Sürücülerin dikkatine!
Zeytinköy’de Uyuşturucu Operasyonu
AESOB Başkanı Dere’den Esnafımıza Özel Olarak Destek Verilmeli
Kepez’den sağlıklı yeşil yol
Başkan Esen’den derbi öncesi moral
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ’NİN ACI GÜNÜ
ABD pazarına 2 milyar dolar ihracat hedefleyen gıda sektöründen hibrit tanıtım etkinliği atağı
Eğlencenin Yeni Adresi Safir Restorant
Başkan Böcek, Akdeniz Üniversitesi Hastanesi’ne sevk edildi
Alanya Dim Barajı İçme Suyu Projesi
Başkan Uysal, Metreyle asfaltın kalınlığını ölçtü
BAŞKAN BAYAR’DAN İYİ PARTİ’YE ‘HAYIRLI OLSUN’ ZİYARETİ
Beni Ahmet Kaya Sandılar!
TÜİK: Katı Yakıtlar, Temmuz 2020
ALTIN PORTAKAL SİNEMA TIRI YOLCULUĞUNA BAŞLIYOR!
Şehirlerin ruhu vardır
Pandemi Günlerinde Tiyatro Buluşmaları “İki Bekar” ile sona erdi
Yaşlı çift sıkıştıkları araç içinden telefonla yardım istedi
Babasının kaçırdığı bebek 5 gün sonra bulundu
Kazaların yaşandığı kavşakta çalışma
Tütüncü, “AK Parti teşkilatları vefanın adresidir”
Türk Dünyası Antalya’da Kazak Abay Kunanbayoğlu’nun park açılışına katıldı
Konyaaltı bisikletçisi, ‘Downhill’ şampiyonu
Elmalı’da tersine göçü artıran proje
Sınıflarda Acilen Mekanik Havalandırma Sağlanmalıdır…
TKB’den Cemil Meriç Kitaplığı’na ödül
ALTIN PORTAKAL’I TÜM TÜRKİYE İZLEYECEK..
Korkuteli Jandarma Jasat Timi’nden Uyuşturucu Operasyonu
TÜİK: Sektörel Güven Endeksleri, Eylül 2020
Çevre Kurulu’nda Sarısu raporu değerlendirildi
VALİ ERSİN YAZICI KUMLUCA’YI ZİYARET ETTİ
Büyükşehir Belediyesi’nin ‘Kent Araştırmaları Merkezi Projesi’ ödül aldı
“Anadolu’da Kadın Sergisi” sanatseverleri bekliyor
Büyükşehir, Boğaçayı’nı yakından izliyor
“ACİLEN ÇİFTÇİYİ, SANAYİCİYİ VE ÜRETİMİ RAHATLATICI ÖNLEMLER ALINMALI”
SİDE’YE “METİN SÖZEN KORUMA BÜYÜK ÖDÜLÜ”
GÜVENLİ ŞEHİR ANTALYA’MIZIN KUMLUCA İLÇESİNDE PANDEMİ TEDBİRLERİ DENETİMİ…
Muratpaşa’da Mısır hasadı yapıldı
Başkan Genç’ten Pandemi sunumu
Mahzuni Şerif’in hayatı sahnelendi
Büyükşehir’den Torosların zirvesine asfalt
Konyaaltı Belediyesi’nden öğrencilere kırtasiye yardımı
YANGINLARA KARŞI DAİMA HAZIRLIKLI OLMALIYIZ
ATSO’DAN REKTÖR ÖZKAN’A ZİYARET…
Finlandiya İle Ticaretimizi Arttırmalıyız
Sürücülerin dikkatine!
Abay Kunanbayoğlu adı Muratpaşa’da yaşayacak
“BU YIL BİZİM İÇİN ANTRENMAN OLDU!”
BATEM’İN YENİ HİZMET BİNASINDA SON AŞAMAYA GELİNDİ
EĞİTİM YATIRIMLARI SON HIZ DEVAM EDİYOR
TÜİK: Elektrik ve Doğal Gaz Fiyatları, I.Dönem: Ocak-Haziran, 2020
ATB’DEN BUĞDAYDA VERİM VE KALİTE TOPLANTISI
Kepez’in doğusuna karakol binası
Akdeniz Üniversitesi İle Kazak Ulusal Sanat Üniversitesi Arasında İş Birliği
DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Antalya 30°C
Parçalı Bulutlu
Funda Pet Shop
Oğuz Pet Shop

Espor pazarına destek

25.08.2017
399
A+
A-

 Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyetlerini sürdüren Vodafone, “Gençlik bir kere yaşanır, özgürce yaşa” sloganıyla hayata geçirdiği gençlik markası Vodafone FreeZone ile 25 yaş ve altı gençlere yeni özgürlük alanları sunmaya devam ediyor. Vodafone, gençlik markası Vodafone FreeZone ile, müzik alanında yaptığı yatırımların ardından, şimdi de Türkiye’de 33 milyonu geçen kullanıcı sayısı ve 1 milyar dolara yaklaşan iş hacmi ile her geçen gün büyüyen espor pazarına 5 yılda 30 milyon TL değerinde desteğe hazırlanıyor.

Vodafone’un espor alanındaki yatırımları ve BAUSuperMassive eSports iş ortaklığı, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, BAUSuperMassive eSports Kurucu Ortağı Hakan BaşEspor Yorumcusu Kaan Kural ve BAUSuperMassive eSports oyuncularının katılımıyla düzenlenen toplantıda tanıtıldı.

Engin Aksoy: “Oyun pazarının gelişimine katkıda bulunacağız”

Vodafone FreeZone platformuyla gençlerin kendilerini özgürce ifade ettikleri dijital bir ortam yaratmayı hedeflediklerini belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi:

“Vodafone FreeZone ile genç abonelerimizin yaşam tarzına, ihtiyaçlarına ve sosyal beklentilerine uygun teklifler sunmaya devam ediyoruz. Vodafone FreeZone çatısı altında 2011 yılından bu yana sürdürdüğümüz müzik yatırımlarının ardından şimdi de gençlerin bir diğer tutkusu olan oyun alanına yatırım yapıyoruz. Oyun pazarında oyuncular ve izleyiciler büyük ölçüde birbiriyle örtüşen bir kitleyi oluşturuyor. Oyun izleyenler de oynayanlar da internette oyun videoları tüketiyor. Araştırmalara göre, YouTube’da en çok izlenen ikinci kategori oyun kategorisi olurken, toplam oyun içeriği de 6 bin yıla denk geliyor. İnternette video izleyenlerin %20’sinin en son oyun videosu izlediği görülüyor. Espor ülkemizde yeni bir kavram gibi dursa da, taraftarlık bilinci oluşmuş, takipçilerinin takım ve marka bağlılığının çok güçlü olduğu bir alan. Önümüzdeki 5 yılda espor pazarına 30 milyon TL değerinde desteğe hazırlanıyoruz.”

Kaan Kural: “Espor pazarının iş hacmi 1 milyar dolara yaklaştı”

Espor pazarının ülke ekonomisine katkısının büyük olduğunu ifade eden Espor Yorumcusu Kaan Kural, şöyle konuştu:

“2015 yılı itibari ile ABD’de oyun prodüksiyon bütçeleri toplamda Hollywood’u geçmiş durumda. Konu eğlence üretmek ve dünyalar yaratmaksa, bunu Hollywood’dan daha büyük bir oranla yapıyor artık oyun dünyası. ABD’de espor, eğlence sektöründe en hızlı yükselen, en fazla yatırım çeken alan. Bugün Kuzey Amerika’daki spor işletmeleri birer birer espor takımlarını satın alıyor. Daha 2 yıl önce 1 milyon dolar sermaye ile kurulan takımların 20-30 milyon dolara büyük gruplar tarafından satın alındığını görüyoruz. Canlı yayın sözleşmeleri, profesyonel ürün satışları ile takımlar profesyonel birer yapıya ve gelir modeline kavuşmuş durumda. Time Warner grubu 24 saat yayın yapan bir espor kanalı açtı. ESPN’in sahibi olan Walt Disney grubu mobil dijital yayınlarda güçlenmek için Bamtech’i, Amazon grubu ise Twitch’i satın aldı. Sadece işin yayıncılık tarafına yapılan bu üç yatırımın değeri 3 milyar doların üzerinde. Türkiye’de oyuncu kitlesinin 33 milyon, maddi genişliğin ise 1 milyar dolar olduğu söyleniyor, ama bunun hızla arttığını her geçen gün gözlemliyor ve ölçümlüyoruz.”

Hakan Baş: “Kişilerin sosyalleşmesi espor ekosistemi sayesinde modern çağa uygun bir şekilde evriliyor”

Espor alanındaki girişimlerine değinen BAUSuperMassive eSports Kurucu Ortağı Hakan Baş ise şunları kaydetti:

“Geleneksel görüşün aksine, kaybedildiği varsayılan sosyalleşme ve insanlar arası iletişim, espor ekosistemi sayesinde modern çağa uygun bir şekilde evrilmekte. Bugün ülkemizde bile bir oyun finali için 15 bin bilet 2 saat içinde tüketiliyor ve bu gençler saatlerce bir stadyumu doldurup coşkuyla sosyalleşiyorsa, bu, espor sayesinde oluyor. 2024’te espor’un olimpiyatlarda olması bekleniyor. Bu, aslında espor’dan çok olimpiyatlara fayda sağlayacak, çünkü olimpiyatların izlenme oranları artacak. İlgi çekmek isteyen organizasyonlar, şirketler, film yapımcıları, hatta diğer spor branşları hep espor ile beraber neler yapabiliriz diye kafa yoruyorlar. Zaten bir oyunun finali dünyada Super Bowl’dan sonra en çok canlı izleyici tarafından takip edilen müsabakaysa, çok da söylenecek bir şey yok. Espor tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla gelişmekte olan bir sektör. Biz de burada doğru zamanda doğru konumlanarak 2 sene önce BAUSuperMassive’i kurduk ve 4 sezonda 4 final oynayarak sektördeki en güçlü oyuncu konumunu kazandık.”

 Espor dünyasında bir ilk

Vodafone, BAUSuperMassive e-Sports iş ortaklığı kapsamında genç aboneleri için espor dünyasında bir ilk olan “Vodafone FreeZone 5’te 5” oyun paketlerini de sunacak. Oyuncuların ihtiyaç ve ilgi alanlarına göre GSM ve GSM dışı tekliflerden oluşan bu paketlerde, oyun tutkunlarının başka hiçbir yerde bulamayacağı ayrıcalıklar yer alacak.

Oyuncuların en sık takip ettiği platformlardan YouTube işbirliğiyle hazırlanan “Vodafone FreeZone 5’te 5” oyun paketleriyle genç aboneler internetinden yemeyen YouTube paketine sahip olacak.

Vodafone FreeZone’lular, BAUSuperMassive eSports takımından koçluk alma, takımla tanışma ve Game House (Oyun Evi) ziyaretlerinde bulunma, BAUSuperMassive eSports markalı ürünlerde Lidyana.com’da %50 indirim gibi ayrıcalıklardan yararlanabilecek.

FreeZone’lulara ayrıca, oyun pazarında genç kitle tarafından en çok tercih edilen ödeme platformu olan ininal sanal kartında 10 TL hediye ve Hepsiburada.com’daki en iyi oyun ekipmanlarında %25’e varan indirim gibi imkânlar da sağlanacak.

“Vodafone FreeZone 5’te 5” oyun paketlerinden “5’te 5 Standart” ayda 9 TL, “5’te 5 Extra” ise ayda 18 TL’den sunulacak.

Türkiye’nin en büyük espor takımlarından biri olan BAUSuperMassive eSports

 Türkiye’nin en büyük espor takımlarından biri olan BAUSuperMassive eSports, Hakan Baş ve Kaan Karamancı ortaklığında kuruldu. Tamamen yerli oyunculardan oluşan kadrosuyla dikkat çeken takım, kurulduğu günden itibaren şampiyonluk adayı olma parolasıyla yoluna devam ediyor. Kısa sürede büyük başarılar elde eden takım, Asım Cihat Karakaya (“fabFabulous”), Furkan Güngör (“Stomaged”), Koray Bıçak (“Naru”), Berkay Aşıkuzun (“Zeitnot”), Burak Eryol, (“Rogu Sama”), Sercan Çevikoğlu (“Secaf”) ve Barış Çepnioğlu (“Tolerant”) gibi, Türkiye’nin en sevilen ve başarılı oyuncularından oluşan bir kadroya sahip bulunuyor.

EDİTÖRE NOT

Rakamlarla espor:

  • Espor ekosisteminin 2017yılında global hacminin 876 milyon dolar olacağı ve bunun 617 milyon dolarlık bölümünün markaların katkılarından geleceği tahmin ediliyor.

  • Newzoo araştırma şirketine göre, 2019’dasadece markalardan elde edilen gelir 1 milyar doları geçecek.

  • 2017’deespor izleyici sayısı dünyada 385 milyon olarak tahmin ediliyor.

  • Son 5 yıldır%10’un üzerinde bir yıllık büyüme ortalaması gösteren izleyici sayısının artışında yavaşlama beklenmiyor.

  • Espor ekonomisi son 5 yıldaortalama yıllık %40 büyüme kaydetti.

  • Bir espor maçı, YouTube ve Twitch üzerinden 60 bin tekil izleyiciye ulaşabiliyor. Şampiyonluk maçlarında bu rakam 1 milyonubuluyor.

  • 2,2 milyar kullanıcıve yaklaşık 110 milyar dolar pazar hacmi seviyesine sahip dijital oyun sektörünün 2020 yılında 130 milyar dolar seviyesine çıkması öngörülüyor. Özellikle %40’lar seviyesindeki mobil oyun pazarının 2020 yılında pazarın yarısına hakim olması bekleniyor.

  • Türkiye’de 33 milyonu geçen kullanıcı sayısı ve 1 milyar dolarayaklaşan iş hacmi ile oyun pazarı her geçen gün büyümeye devam ediyor.

  • Çokoyunculu Devasa Online Oyunlar pazarı 13 milyonkullanıcıya ulaştı.

 

 

 

 

 

YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

sanalbasin.com üyesidir