UA-38584763-46
SON DAKİKA
Kepez Belediyesi’nde vergi mesaisi
“Döşemealtı” doğal sinema platosu oldu
ATSO Sanal Heyeti Latin Amerika’da
Sağlıklı Muratpaşa Hareketi Üç Kapılar’da
Tüik Verilerine Göre Ekim ayında 114 bin 426 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı
Konyaaltı Belediyesi’nde hafta sonu mesaisi
jandarmadan açıkta tütün ve makaron satanlara ceza
SERBEST BÖLGE YATIRIMIN MERKEZİ
Taksi durakları, parklar ve camiler dezenfekte ediliyor
YAT ÜRETİM VE BAKIM MERKEZİNDE MARKALAŞMALIYIZ
Hem Sanayiciyi Hem de Vatandaşı Düşünün
Antalya Büyükşehir’de iyi şeyler oluyor
ATB KASIM MECLİSİ TOPLANDI
TURİZMDE KALİTELİ HİZMETLE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ
AVRUPA’NIN ÖNÜNDEYİZ AMA VAKA SAYISINDA!
Rektör Özkan, Antalya’dan Cepheye Koşan Azerbaycanlı Doktor İle Görüştü
Kepez çiftçinin yüzünü güldürüyor
Restoranlar Acil Destek Bekliyor
Başkan Böcek’ten güzel haberler gelmeye devam ediyor
ELİMİZDEKİ İMKÂNLARI İYİ KULLANARAK VATANDAŞLARIMIZI MAĞDUR ETMEMELİYİZ
Düden Şelalesinde su seviyesi ölçümleri başladı
Büyükşehir, kent mobilyalarını atölyelerinde üretiyor
Yeşilbayır Mahallesi’nde parke yollar yapılıyor
MANAVGAT BELEDİYESİ’NDEN GEBECE’YE ÇOK AMAÇLI KAPALI ALAN
Şiddete karşı her alanda mücadele
Meydan altgeçidi ve Burhanettin Onat’ta çalışma var
ANTALYA OSB TEKNOPARK İLK GENEL KURULUNU YAPTI
Büyükşehir’den Kaş’a kreş
Akdeniz Üniversitesi Patentine TÜBİTAK’tan Destek
“Kadınlar Sözde Değil Özde Korunmalı”
Esnaf ve Sanatkarlara Yapılandırma İmkanı
HEP YEŞİL TUTMAK UMUT DENEN FİDANI
Kadına Şiddet, İnsanlığa İhanettir!
KADINA YÖNELİK ŞİDDETLE MÜCADELE TOPLANTISI YAPILDI
Akseki’de sorunlu hatlar yenilendi
Bakanlık, belediye ve barodan ‘Şiddet Önleme Merkezi’ protokolü
Başkan Bayar’dan AGC’ye ziyaret
KADINA YÖNELİK ŞİDDETİN ACİZLİK OLDUĞUNU BEYİNLERE YERLEŞTİRECEĞİZ
‘Kuşaktan Kuşağa Antalyalılar’dan LÖSEV’e yardım eli
Avrupa’da Türk rakip
Kepez’in hanımları güne sporla başlıyor
ATSO Kasım Meclis’i Online Olarak Yapıldı
“Şiddet Virüsünün Aşısı Örgütlü Mücadeledir”
Elmalı Otobüs Terminali gün sayıyor
Jandarma’dan Farklı Kutlama
Başkan Uysal’dan başarı dileği
Tüik Verilerine Göre Linyit üretimi Eylül ayında 6 milyon 295 bin 782 ton olarak gerçekleşti
Tütüncü buğdayı toprakla buluşturdu
‘’ Bir kitap daha Platform Projesi Oluyor.’’
AKSU’DA PLANLAMA ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR
Konyaaltı Belediyesi: ‘Asıl Biz Hop Dedik’
Muratpaşa’da kadınlar için saygı duruşu
Tüik Verilerine Göre Uluslararası Hizmet Ticareti İstatistikleri 24 milyar dolar olarak gerçekleşti
ÜRETİMİN ZARAR GÖRMEMESİ ORTAK NOKTAMIZ
Güver Uçurumu’nda ziyaretçi hoyratlığı!
Başöğretmen Atatürk Onur Ödülü Durna’ya verildi
Elazığ’da farklı galibiyet
“İŞSİZ KALAN KADINLAR DAHA ÇOK ŞİDDET GÖRÜYOR”
MANAVGAT’TAN BİR ROCK YILDIZI DOĞUYOR
TOPLUMLARI DEĞİŞTİRİP GELİŞTİRECEK OLAN ÖĞRETMENLERİMİZDİR
DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Antalya 21°C
Parçalı Bulutlu

“Bel ağrısı olanlar kilo almaktan kaçınmalı”

“Bel ağrısı olanlar kilo almaktan kaçınmalı”
17.10.2019
209
A+
A-

Yoğun çalışma hayatı, bilgisayar başında geçirilen uzun saatler, uzun süre ayakta veya oturarak çalışma gibi nedenlerle bel ağrısından şikayet edenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Bel ağrısı şiddetli olduğu ve uzun sürdüğü zaman hem günlük hayatı hem de iş verimini etkiler, yaşam kalitesini düşürür. Liv Hospital Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Rıza Azeri bel ağrılarından kurtulmanın yollarını anlattı.

 Yataktan aniden kalkmayın

 Bel ağrısı olanlar yataktan kalkmadan önce bel kaslarını ısıtmak için belirli egzersizler yapabilirler. Yataktan kalkarken yan dönüp önce bacaklar sarkıtılmalı sonra kalkılmalıdır. Anlık hareketlerden kaçınmak gerekir. Gece yattığı zaman insanın kasları soğur. Bu yüzden üzerine bir şey örtme ihtiyacı hisseder. Dolayısıyla sabah kalkıldığında kaslar soğuk olduğu için bir anlık kalkmayla kas spazmı yaşanabilir. Bu nedenle önce basit hareketlerle kasları ısıttıktan sonra yan dönüp önce bacakları sarkıtmak sonra da vücudu kaldırarak yataktan kalkmak gerekir.

 Kilo almaktan kaçının ve sigara içmeyin

 Aşırı kilo almayın, varsa verin. Özellikle göbek bölgesinden alınan kilolar bele binen yük miktarını artırıyor. Ayrıca büyük göğüsler de bel ağrısı yapıyor. Çok büyük göğüsleri küçülttürmek bel ağrısını hafifletecektir. Sigara omurgadaki disklerin çevresindeki ince damarları tıkadığı için diskin beslenmesini zorlaştırır. Bu nedenle sigara içenlerde bel fıtığı daha çok görülür, varsa artar.

 20 dakikada bir ayağa kalkın, birkaç adım atın

 Otururken omurgadaki disklerin arasındaki basınç oturma şekline bağlı olarak artar. Öne doğru eğilmekle veya yana doğru eğilip oturmakla disk aralarındaki basınç daha da yükselir. Bu yüzden her 20 dakikada bir ayağa kalkıp disk aralarındaki basıncı azaltmak gerekir. Diskin içinde damar olmadığı için çevredeki dokulardan beslenir. Oturduğumuz zaman diskin içinde sıvı alışverişi olmaz. Ancak hareket ettiğimiz zaman disk beslenir. Bu nedenle uzun süreli oturanlarda dejeneaatif fıtıklar oluşur.

 Belinizi destekleyin

 Dik oturduğumuz ve bele destek verdiğimiz zaman disklere binen yük miktarı azalır. Yana veya öne eğildiğimizde disk aralarındaki basınç artar ve bel ağrısına sebep olur. Destekleyiciler kişiye göre değişir, bel çukurunu dolduracak şekilde olmalıdır ve elastik olanlar tercih edilmelidir.

 Yerden bir şey alırken belinizden eğilmeyin

 Öne doğru eğilmekle bele binen yük miktarı kilo ve boyla ilgili olarak artar. Vücudun ağırlığının yüzde 60’ı belden yukarısı, yüzde 40’ı belden aşağısıdır. Öne doğru eğildiğimiz zaman fizik kurallarına göre eğilmenin artmasıyla belin yükü de artar. Örneğin 70 kiloluk birinin 42 kilo belden yukarısı, 28 kilo belden aşağısıdır. Öne doğru eğilmekle bele binen yük miktarı 4-5 katına çıkar. Bu da bele aşırı yük bindirir.

 Rahat ettiğiniz pozisyonda uyuyun

 Eğer sırt üstü rahat ediyorsanız sırt üstü, yüz üstü rahat ediyorsanız yüz üstü yatın. Rahat ettiğiniz pozisyon sizin için en iyi pozisyondur. Bel çukuru fazla olanlar genelde sırt üstü yatamazlar, bu nedenle yan veya yüz üstü yatarlar. Sırt üstü yattığında bel sabaha kadar köprü kurmuş olur, dolayısıyla kişi bel ağrısıyla uyanır.

 Yerden bir şey kaldırırken dizleri bükün

 Yerden bir şey kaldırırken dizlerinizi bükerek kaldırın. Kaldırdığınız eşyayı kendi vücudunuza yakın tutun. Uzak tuttukça bele binen yük artar. Öne eğildiğiniz zaman vücut ağırlığı artacağından bele binen yük de artar. Dolayısıyla yerden bir şey alırken öne ya da yana eğilmeden dizlerden yardım almak gerekir. Bel ağrısı olanlar zaten ağır eşyalar kaldırmaktan kaçınmalıdır. Mecbur kalırlarsa kendilerine yakın tutmalıdır. Bavul taşıyacaksınız tekerlekli olanları tercih etmelisiniz. Sırt çantası kullanıyorsanız çift askılı olsun ki ağırlık bir tarafa binmesin.

 Düz yolda yürüyüş yapın, koşmaktan kaçının

 Yürüyüşün kondisyonu artırma, kilo verme gibi birçok yararı olduğu gibi omurgada diskin beslenmesi üzerine de faydaları vardır. Yürüyüş yaptığınız zaman sürekli bir ayak yerdedir, bu nedenle diskte çevre dokularla madde alışverişi olur. Diskin beslenmesine katkıda bulunur. Koşarken iki bacak da havada olabildiği için ayaklar düştüğü anda diskler üzerine bir basınç olur. Omurlar birbirine basınç uyguladığı için bel fıtığı da artar.

 Suyun kaldırma gücünden faydalanın

 100 kiloluk insan suya girdiğinde kas yağ durumuna göre 3 ile 5 kilo arasında ağırlığı olur. Dolayısıyla yüzmek kasları güçlendirir, bele herhangi bir ağırlık gelmez. Böylece bele yük vermeden kaslar güçlenmiş olur.

 Duruş egzersizleri yapın

 Omurga bir bütündür, herhangi bir yerinde şekil bozukluğu varsa ister istemez bel kısmını da etkileyecektir. Örneğin aşırı kamburluk beldede çukur yapar ve bel ağrısına sebep olur. Bu nedenle duruş egzersizleri yapmak önemlidir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

sanalbasin.com üyesidir