enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
8,5579
EURO
10,1204
ALTIN
495,23
BIST
1.366
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Antalya
Sıcak
40°C
Antalya
40°C
Sıcak
Perşembe Sıcak
38°C
Cuma Sıcak
42°C
Cumartesi Sıcak
41°C
Pazar Sıcak
41°C

Dondurulmuş meyve sebze ihracatında hedef 250 milyon dolar

Dondurulmuş meyve sebze ihracatında hedef 250 milyon dolar
REKLAM ALANI

Meyve sebze mamulleri sektörü Ocak-Haziran döneminde Türkiye geneli dondurulmuş meyve sebzede yüzde 32 artışla 118 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Geçen sene 203 milyon dolar ihracat rakamına ulaşan sektör, sene sonunda 250 milyon doları Türkiye’ye kazandırmayı hedefliyor.

2021’in ilk yarısında Türkiye geneli yaş meyve sebze mamul ihracatının yüzde 20 ilerleme kaydederek 935 milyon dolara ulaştığını söyleyen Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak sözlerine şöyle devam etti:

“2021’in ilk altı ayında geçen sene 89 milyon dolar olan dondurulmuş meyve sebze ihracatımızı yüzde 32 ivmeyle 118 milyon dolara taşıdık. Dondurulmuş ürün ihracatımızın 70 milyon dolarlık kısmını sebzeler, 48 milyon dolarlık kısmını ise meyve grubu oluşturuyor. Yılın ilk yarısında yüzde 37 artışla 22 milyon dolara ulaşan dondurulmuş çilek ihracatımızda Kanada ilk sırada. En fazla ihraç ettiğimiz bir diğer ürünümüz ise 18 milyon dolarla dondurulmuş patatesler. Çin 5 milyon dolarla dondurulmuş patates ihracatında lider pazarımız. Ocak-Haziran döneminde yüzde 7 artışla 16 milyon dolar ihracat yaptığımız dondurulmuş domateste ise Japonya öne çıkıyor. İlk yarıda 10 milyon dolarlık dışsatım gerçekleştirdiğimiz dondurulmuş kirazı ise en fazla ABD’ye gönderdik.” dedi.

Gün geçtikçe hem katma değeri hem de talep artıyor: Hedef 250 milyon dolar

Uçak, 121 ülkeye yapılan dondurulmuş sebze meyve ihracatında Amerika ülkeleri ve Avrupa ülkelerinin ağırlıklı olduğuna dikkat çekerek ilk beş ülkenin ihracatın yüzde 50’ye yakınını oluşturduğunu söyledi.

“İhracatımızda ilk sıradaki ülkeler arasında; 20 milyon dolarla ABD, 15 milyon dolarla Almanya, 8 milyon dolarla Birleşik Krallık, 7 milyon dolarla Brezilya, 6 milyon dolarla Kanada, 5 milyon dolarla İtalya, Fransa, Irak, Çin, 4 milyon dolarla Hollanda ve Japonya yer alıyor. Dondurulmuş ürünler dünyada piyasası, talebi artan, katma değerli ürünlerimiz. Katma değeri zaten yüksek olan frenk üzümü, yaban mersini gibi tropikal meyveler de dahil olmak üzere çok geniş bir ürün gamımız var. Dondurulmuş meyve sebze üretiminde artık dondurularak kurutulan freeze dried gibi yüksek teknolojili farklı işleme teknikleri de kullanılıyor. Hem ürünler besin değerlerini, aromasını, şeklini koruyor hem de küf ve aflatoksin açısından çok daha güvenilir. Dolayısıyla kg başına ihracat birim fiyatı da yüksek seviyelerde. Dondurulmuş gıdaların gün geçtikçe hem katma değeri hem de talebi katlanarak yükseliyor. 2020’de 203 milyon dolar dondurulmuş meyve sebze ihracatı gerçekleştirdik. 2021’de bu rakamı 250 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz.”

REKLAM ALANI
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.