enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
16,6492
EURO
17,5272
ALTIN
978,01
BIST
2.455,51
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Antalya
Parçalı Bulutlu
30°C
Antalya
30°C
Parçalı Bulutlu
Perşembe Açık
32°C
Cuma Açık
34°C
Cumartesi Açık
34°C
Pazar Açık
33°C
Öz Bizim Temizlik Şirketi
A1 Teknoloji / Redpos Yazılım Ltd.Şti.

Başarısızlık öğrencilere değil adil olmayan sınav sistemine ait olacaktır

1 milyonu aşkın öğrenci ve onların velilerinin heyecanla beklediği Liselere Geçiş Sınavı, yine herkes için büyük bir stres unsuru olarak düzenlenmiştir.

Pandemi süresinde özel okullarda okuyan çocuklar ile devlet okullarında eğitim görenlerin arasındaki makasın iyice açılmış olmasına rağmen bir iyileştirme politikası yürütülmemesi, fiyatlarındaki korkunç artış nedeniyle test ve yardımcı kitaplara her öğrenci tarafından ulaşılamamış olması, geriletilen ve mantıksızlaştırılan müfredatın sınavı geçmek için yeterli bilgi aktarımını yapamaması ve geçen yılki

LGS’de sorulan soruların gereğinden fazla zor olması, bu yıl sınava giren tüm çocuklarımızın üstündeki stresi artırmıştır.

Aldıkları onca ödeneğe rağmen, yılda bir kez yaptıkları sınavlarda bile hatasız soru sormayı beceremeyen yöneticilerin, gerekli eğitim ve imkanı vermedikleri halde çocuklarımızdan doğru cevaplar beklediği bir sınav dönemi daha tartışmalara gebe biçimde sonlanmıştır.

Eğitim-İş olarak daha önce de söylediğimiz bir gerçekliğin altını tekrar çizmeyi vazife sayıyoruz:
Öğrencilerin başarılarını değerlendirmedeki tek yöntem olarak stres unsuru olan sınavları gören bir sistem hatalıdır. Çocukları kuşatan değişkenlerin farklılığı, kamusal eğitimin noksanlığı, başarılı olsa dahi stres unsuru haline gelen sınavları psikolojisi kaldırmayan çocukları hesaba katmayan bu sistemin benzerleri, gelişmiş ülkelerde onlarca yıl önce varlığını yitirmiştir.

Aslolan; akla, bilime ve pedagojiye uygun bir sistem kurmaktır. Aslolan; “yaptım bitti” şiarıyla düzenlenen kaotik sınavlar düzenlemek değil, eğitimin bir süreç olduğundan yola çıkarak, küçük yaştan itibaren çocuklarımızın beceri, yetenek ve yönelimlerine göre ilerletildiği, onların özgün durumlarının göz ardı edilmediği bir sistem oturtabilmektir.

Eğitim-İş olarak altını çiziyoruz ki: çağın ve ülkenin gerçeklerine, çağdaş ölçme ve değerlendirme doktrinlerine, çocuklarımızın beceri ve hayallerine, sosyal devlet ilkesine dayanmadan düzenlenen bu sınav sisteminde tüm başarılar çocuklarımıza, tüm başarısızlıklar ise bu adil olmayan sistemi yürütenlere aittir.

LGS’ye giren tüm öğrencilerimize başarılar diliyor ve ailelerine sesleniyoruz:

Bu sınav, çocuğunuzun hayatta karşısına çıkacak önemli sınavlardan sadece birisiydi. Başarısızlıkların telafisi, hayal kırıklıklarını onarmaktan çok daha kolaydır. Karşınıza gelen sınav sonucundan memnunsanız çocuğunuzla gurur duyun, değilseniz lütfen onun değil bu sistemi kuranların hatalı olduğunu biliniz.

Eğitim İş Antalya Şube Başkanı  Sadık ACAR

                                                                                                                           

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.