Tarih hep geçmişten bahsederek geleceğe ışık tutar

Hatırlanacağı üzere eskiden tarihi ASPENDOS da özel organizasyonlar yapılır ve programlar eşliğinde 15 – 20 bin kişinin buluşması sağlanırdı.
İşte bu geçmişte yaşanan BAROK GÜNLERİ DÜN KALEİÇİ KAUÇUK OTELDE yaşandı ne otelin sahibesi muhterem RENGİN EKMEKÇİOĞLU organizasyonu ile seçkin davetli grubuna verildi.
Keman da Demet EMEN, yine Keman da Nigina Kamilova SKOVDAHL, Fagot da Batu Tulumcu ve Viyolonsel de Seda ASLANOĞLU nun seslendirdiği bu muhteşem günün bitmesi adeta istenilmedi ve programı izleyenler tarafından dakikalarca alkışlanarak sanatçıların sahneye tekrar gelmeleri sağlandı.
Daha sora davetlilere verilen kokteyl ile kişilerin birbirleri ile buluşmaları ve sohbet etmeleri sağlandı.
Misafirleri ile yarattığı hava ile sıcak sohbetler kuran KALEİÇİ KAUÇUK OTELİN MUHTEREM SAHİBESİ RENGİN EKMEKÇİOĞLU ndan özellikle bu tarihi günlerle kendilerini sık sık buluşturmaları istediler.
Barok Sanatı..!
- yüzyılın ortalarından, 18. yüzyılın ortalarına kadar Avrupa sanatına hakim olan bir üslup, bir sanat tarzıdır. Rönesans sanatının yerini tutmuştur. Barok tarzı, İtalya’da Eski Roma mimarlığının İlkçağ üslubunu taklitle başladığı yıllara rastlar. Çeşitli şekillendirmeler ile isimlendirilebilir.
Çeşitlendirmeler çoğalınca yerini heykeller aldı. Barok mimarlığının en önemli örnekleri Fransa’daki Louvre ve Versailles saraylarıdır.
Barok tarzının tesirleri ve etkileri, 19. yüzyılın başlarına kadar sürmüştür. İstanbul’daki Nuruosmaniye, Laleli, Ortaköy, Selimiye camileri ve Selimiye kışlası ile Tophane’deki Nusretiye camisi, Barok tarzındaki eserlerdir.
Barok kelimesi üslup terimi olarak 19. yüzyıl sonundan itibaren kullanılmaya başlandı. Rönesanstan Klasisizme kadar süren Barok üslubu, Avrupa sanatının tabii yolda meydana gelen son üslubudur.
Önceleri yalnız asil tabakaların malı olan barok kültürü, daha sonra aşağı halk tabakalarına kadar yayılarak, 19. yüzyıla kadar yaşadı.
Barok üslubu çeşitli milletlere göre, ayrılıklar göstermekle beraber, milletlerin ortak bir üslubudur. On yedinci yüzyılın ikinci yarısında, bilhassa resim sanatında; en küçük teferruatın bile inceden inceye işlenmesi taraftarı olan ve bu yüzden maniyerist adı verilen bazı sanatçılar, sanatı sübjektif ve mistik yönden geliştirmişler ve akılcılıktan uzaklaştırarak, sanatcının iç dünyasını ve hayal gücünü sanata hakim kılmışlardır.
Barok sanatı, 1600-1750 yılları arasındaki klasik sanatı izleyen resim, mimarlık biçemi.
Batı yazınında dengeden çok devinime, düşünceden çok duyuma, biçimlerin serbestçe yaratılmasından duyulan coşkuya önem veren, abartmalı, etkileyici, çelişkiden çekinmeyen yazın akımıdır.
Neticede, Barok çağda, sanata sanatçının hayal gücü ve kişiliği de girmiştir.
Osmanlı Barok çağında, klasik motifler yerine akant yaprakları, deniz tarağı, istiridye ve benzeri yabancı motifler kullanılmıştır. Yapılarda tek kubbeli basit bir plan uygulanmış, cepheler çok parçalanmış, çeşitli bitki motifleri değişik tarzlarda süsleme unsuru olarak kullanılmıştır. Genellikle simetrik ve merkezi salonlar üzerine kurulan bir plana göre yapılmışlardır. Haliç’te yapılan Aynalıkavak Kasrı, böyle bir yapıdır. Yüzyıl boyunca süsleme sanatlarından klasik motiflerin ayıklanması ile başlayan bu üslup, klasik mimari planların ortadan kalkmasıyla devam etmiştir. Türk mimarisini büyük ölçüde değiştiren ilk Barok yapılar askeri yapılardır. Selimiye’de, Ayazağa’da, Tophane’de, Çengelköy Kuleli’de yaptırılan kışlalar bu tip yapıların en önemlileridir.
Bu devirde yapılan bütün abideler, camiler, saraylar ve çeşmeler hep bu üslup dahilinde meydana getirilmiştir. İstanbul’daki belli başlı eserler şunlardır. Nuru Osmaniye Camii (1757), Laleli Camii (1763), Ortaköy Camii ve Dolmabahçe Sarayı, Barok ve Ampir karışımı bir üslubla yapılmıştır. Barok sanatının özellikle süsleme unsurları, Türk sanatının hemen her dalında, iç süslemede uygulama alanı bulmuştur. Bu motifler, cami, çeşme, türbe ve benzeri yapılarda kullanıldığı gibi, yazma kitapların tezhibi ve cilt kapağı üzerindeki süslemelerden, mezar taşlarındaki süslemelere varıncaya kadar pek çok sanat dalında kullanılmışlardır.
Barok sanatı ayrıca 1600-1750 yılları arasındaki klasik sanatı izleyen resim, mimarlık biçemidir ve Batı yazınında dengeden çok devinime, düşünceden çok duyuma, biçimlerin serbestçe yaratılmasından duyulan coşkuya önem veren, abartmalı, etkileyici, çelişkiden çekinmeyen yazın akımıdır.
Haber Kaynak medihaber