ARD Sigorta Aracılık Hizmetleri





















ARD Sigorta Aracılık Hizmetleri

Biliyorum, adam salak değil!

Yayınlama: 05.01.2021
Düzenleme: 02.08.2021 13:37
412
A+
A-

Adam salağa mı yatıyor?

Soru ve sorun bu!

Gerçekten merak ettim!

Adam salağa mı yatıyor?

Kara para konuşuluyor…

Sorması gereken, sorması gerektiği yere soruyor:

‘‘Bu paraların kaynağı ne? Nereden kazanıldı; uyuşturucudan mı, organ kaçakçılığından mı, fuhuştan mı? Bunu bile sormadan aklamaya hazırlanıyorsunuz. Bari vergilendirin’’ diyor.

‘‘Göz yumun, vergi alın’’ anlamında bir mana, ima, vurgu yok. Açık net, bir eleştiri var…

Peşkeş gibi satılan kamu malları, eşe dosta altın tepside sunulan ihaleler soruluyor…

‘’Yapılan işlerin maliyeti nedir? Ata malları satıldı, çocuklarımızın hatta torunlarımızın omuzlarına ağır borç yükleri bırakıldı, bu paralarla yapılanlar kalem kalem açıklansın’’ isteniyor…

‘‘Yol, köprü, havalimanı’’ deniyor…

Sorması gereken soruyor…

‘‘Yolun metre ve kilometre maliyeti ortalama şu, siz yaptınız şuna… Köprünün 6 şeritlisi 22 milyon, sekiz şeritlisi 125 milyon dolara yapıldı; 10 şeritlisini 3 milyar dolara yaptınız…

Gerçek maliyeti 30 milyar doları bulan hava havalimanının benzerini eloğlu 12 milyar dolara yaptı… Bu maliyet farkı neden, bu fark kimlerin kasasına gitti?’’

Sorması gereken soruyor…

‘‘Suriye’nin iç işlerine niye karıştık, niye komşu ve insan olarak insani yardımlarımızı yapıp yangının en az hasarla atlatılması için çalışmadık? Mısır’ın iç işlerine niye karıştık, neyi paylaşamadık da küstük?’’

Muhatapları susuyor, çevreleri kin ve nefret kusarak, eğilip bükülerek konuşuyor. Çarpık çurpuk çıkıyor sözleri…

‘‘Uyuşturucu, organ kaçakçılığı ve fuhuş istiyorlar… Çağ atladık, dünyaya ayar veriyoruz; kıskanıyorlar’’ oluyor cevapları…

Soru başka makamdan ve makama, cevap başka telden ve zurnanın son deliğinden geliyor…

Adam salak değil, biliyorum…

Salağa yattığını da sanmıyorum…

Bir insan beynini nasıl ve neden satar-kiralar merak ediyorum!..

NOTLAR

– Boğaziçi Köprüsü: 30 Ekim 1973’te, cumhuriyetin ilanının 50’nci yıldönümünde Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. İnşaatı üç yılda tamamlanan köprünün maliyeti anlaşmaya göre 21.774.283 Amerikan Doları’dır. Yapıldığı dönemde, ABD değerlendirme dışı bırakıldığında, dünyanın en uzun asma köprüsü olma özelliğini taşımaktaydı.

– Fatih Sultan Mehmet Köprüsü: 29 Mayıs 1985’te temeli atılmış, 3 Temmuz 1988’de dönemin başbakanı Turgut Özal tarafından hizmete açılmıştır.. Türkiye’den STFA, Japon Ishikawajima Harima Heavy Industries Co. Ltd., Mitsubishi Heavy Industries Ltd. ve Nippon Kokan K. K. adlı şirketlerin oluşturduğu konsorsiyum tarafında 125 milyon dolar karşılığında yapılmıştır.

– Doların alım gücü 1980-2006 arasında (26 yıl) yüzde 2.45 oranında erimiş. Siz varın ilk iki köprünün maliyetini üç veya dörtle çarpın, pariteyi eşitleyin. Teknolojideki gelişmenin getirdiği kolaylık ve ucuzluğu da yok sayın. Sonuncusunun ne kadar yüksek maliyetle yapıldığına karar verin.

 

REKLAM ALANI
Bir Yorum Yazın
Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.