Döşemealtı’nda insan odaklı belediyecilik
Döşemealtı Belediyesi “Nar Masa” halkın hizmetinde
Döşemealtı Belediye Başkanı Turgay Genç tarafından hazırlanan, sosyal belediyeciliğin “önce insan” anlayışıyla en ince ayrıntısına kadar planladığı Nar Masa Projesi başladı.
İnsanı merkeze alan, insan odaklı, belediyecilik anlayışının ürünü olan Nar Masa, çağrı merkezi, gezici ekipler, sosyal medya ekipleriyle vatandaşın talep, istek ve önerilerini alarak kısa sürede çözüme kavuşturuyor.
Döşemealtı’nda yaşayan halkın istek ve taleplerinin belediye yönetimine ve ilgili birimlere ulaştırılması ve en kısa sürede çözüme kavuşturulması amacıyla Nar Masa kuruldu. Döşemealtı Belediye Başkanı Turgay Genç’in insan odaklı anlayışının ön planda tutulduğu vizyon projelerinden Nar Masa ekibi 25 kişiden oluşuyor.
Özel Eğitim aldılar…
Nar Masa’da görev yapacak personel belirlendikten sonra; etkili iletişim, diksiyon, beden dili, sosyal medya, belediye mevzuatları gibi konularda 2 ay boyunca eğitimler aldı. Eğitimlerin tamamlanmasıyla birlikte Nar Masa ekibi de göreve başladı.
25 Kişilik Ekip…
Vatandaşla belediye arasında köprü görevi gören, sorunlara anında çözüm üretmeyi hedefleyen Nar Masa, Gezici ekip, Çağrı Merkezi, Sosyal Medya, Kültürel Etkinlik, İş ve İşçi Çözüm Merkezi, Karşılama ve Koordinasyon ekiplerinden oluşuyor.
Sorunlara anında çözüm…
Gezici ekip mahalle mahalle, ev ev gezerek vatandaşların istek, talep ve önerilerini dinliyor. Ziyaretler sırasında gelen talepler dışında, görülen eksikler rapor edilmek suretiyle ilgili birimlere bildiriliyor. Yaşlı, engeli ve bakıma muhtaç ailelerin ihtiyaçları doğrultusunda ev temizliği, eşya ve kıyafet yardımı da yapıyor.
Talepler değerlendiriliyor…
Vatandaşlar, Nar Masa’ya belediye başvuru masası kanalıyla doğrudan, 444 0 507 numaralı çağrı merkezi üzerinden yada gezici ekipler, sosyal medya kanalıyla istediği zaman ulaşabiliyor.
Farklı kaynaklardan gelen talepler, kayıt altına alınıyor. Talep alındığı anda vatandaşın telefonuna giden SMS ile bilgilendirme yapılıyor. Gelen talep aynı zamanda Koordinasyon Merkezi’ne iletiliyor. Müdürlüklerle koordineli şekilde çalışan koordinasyon merkezi, taleple ilgili vatandaşa dönülerek süreçle ilgili açıklama yapılıyor. Aynı şekilde sorun çözüldükten sonra da vatandaşlar bilgilendiriliyor.
Nar Masa çözüm üretmek için kuruldu…