ARD Sigorta Aracılık Hizmetleri

Moda endüstrisinin yıldızları ödüllerine kavuştu

Moda endüstrisinin yıldızları ödüllerine kavuştu
Yayınlama: 09.03.2024
7
A+
A-

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2023 yılında gerçekleştirdiği 1 milyar 340 milyon dolarlık ihracata yüzde 87’lik katkı sağlayan 80 üyesi için “2023 yılı Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatının Yıldızları” ödül törenini düzenledi.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, “Sektörümüz kadınların iş gücüne katılım oranı açısından Türkiye ortalamasının oldukça üzerinde. Hazırgiyim ve tekstil sektörünü birlikte ele aldığımızda kadın çalışan oranı %50-55 seviyelerinde. Bu yapımızın diğer sektörlerimize de örnek olmasını diliyorum. Kadınların başta sektörümüz olmak üzere ülkemiz kalkınmasına, nitelikli, katma değeri yüksek işler üretilmesine büyük payları vardır. Ulu önderimiz Atatürk’ün işaret ettiği üzere ülkemizi muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarmak, uygar bir toplum olmak ancak kadınların toplumda ve iş hayatında erkeklerle eşit olması, birlikte çalışmasıyla sağlanır.” dedi.

İhracata en fazla katkıyı yapan üçüncü sektör

Başkan Sertbaş, “Türkiye geneli hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımıza baktığımızda yurt içinde finansmana erişim sıkıntısı, işçilik/enerji maliyetlerindeki artışlar, yüksek enflasyon, Avrupa’daki durgunluk, Rusya-Ukrayna savaşının yarattığı belirsizliklerden dolayı önceki yıla göre %9 azalarak 19,2 milyar dolar olarak ihracat gerçekleştirdiğimizi görüyoruz. Bu ihracat tutarı ile sektörümüz 2023 yılında 19,2 milyar dolarlık ihracat değeri ve genel ihracat içindeki %8,7’lik payıyla; otomotiv sektörü ve kimyevi maddeler sektörünün ardından en fazla katkı yapan 3. sektör olmayı başardığımızı söyleyebilirim.” diye konuştu.

2024 kolay bir yıl olmayacak

Burak Sertbaş, “Bölgemizin 2023 yılı konfeksiyon ihracatı bir önceki yıla kıyasla % 9 azalarak 1,3 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. 2023 yılı sektörümüz için zor bir yıl oldu. 2023’ten devam eden problemlerle yeni yıla başladık, yüksek enflasyonun henüz kontrol altına alınamamış olması, dış talepte bir artış olmaması 2024’ün de kolay bir yıl olmayacağını gösteriyor. Bu çalışmalarımız doğrultusunda, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın Kümelenme Destek programına EHKİB olarak 38 firma ve 6 partnerle birlikte başvuruda bulunduk ve olumlu bir dönüş bekliyoruz. Bir diğer projemiz Kümelenme Destek başvurumuzun ardından, Interreg NEXT Akdeniz Havzasında Sınır Ötesi İşbirliği Programı için hazırlıklarımıza hız kesmeden başladık Nisan ayında projeye başvurmayı hedefliyoruz.” dedi.

Turquality/Turkish Apparel Tanıtım Projesi

Burak Sertbaş, “Turquality/Turkish Apparel Tanıtım Projesine tüm Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçı   Birlikleri olarak Ticaret Bakanlığımıza başvuruda bulunduk. URGE Projemiz: 2024 yılında yeni URGE projemizi hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Geçen yıl sektörümüzün ekonomik büyümeye katkısı sınırlı kaldı. Bu durum, sektörümüz için zorlu bir yıl olduğunu gösteriyor. Rekabetçiliğimizin azalmasının dış talepteki daralmanın etkili olduğunu biliyoruz. Bu çerçevede, Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından 2024-2028 Sektörel İhracat Stratejisi Raporu hazırlıklarına başlandı. Raporun 2024 yılı Mayıs ayında kamuoyuna sunulması hedeflenmekte. Sektörümüzün 2028 ihracat hedeflerine ulaşması için orta/uzun vadeli ihtiyaçlar konusunda kapsamlı çalışmalar tamamlandıktan sonra bakanlık ve kurumlar ile paylaşılacak.” dedi.

Düzenlemelerin yapılması durumunda 2028 yılında konfeksiyon ihracatımızın 25 milyar dolar seviyelerinde gerçekleşeceği öngörülüyor

Başkan Sertbaş, “Sektörümüz için yapılan çalışmalar sonucunda, mevcut senaryonun devam etmesi halinde 2028 yılında Türkiye geneli konfeksiyon ihracatımızın 11 milyar dolara gerileyeceği, ancak talep edilecek düzenlemelerin yapılması durumunda 2028 yılında konfeksiyon ihracatımızın 25 milyar dolar seviyelerinde gerçekleşeceği öngörülmekte. Hedef senaryoya ulaşılması için kısa, orta ve uzun vadede ihracatçılarımızı rahatlatmak için çözüm önerilerimizi meclisimize ilettik.” diye konuştu.

Kısa Vadede Gerekli Görülen Düzenlemeler

2024 yılında Kısa Vadede Gerekli Görülen Düzenlemeleri özetleyen Başkan Burak Sertbaş, “Enflasyona Paralel Döviz Kuru- Üretim maliyetlerindeki artışlarının maliyet üzerinde kontrolsüz etkisinin giderilmesi ve enflasyonist ortamdan hızlı şekilde kurtulabilmek için; Rekabetçi kur politikası kapsamında enflasyonla uyumlu artan bir döviz kuru politikasına ihtiyaç bulunduğu, Firma temsilcilerinin vize problemleri çözülmesi gerektiği, İhracatçıya Finansman Desteği verilmesi gerektiği, TCMB’nin ihracatçıya verdiği destek artırılmalı (%2 oranı %5’e çıkarılıp ihracat teşvik edilmeli). İşçilik ile ilgili verilen SGK & İŞKUR destekleri tekrar uygulanmalı. Asgari ücrete yönelik devlet desteği artırılmalı yönünde düzenlemeler yapılmasını talep ediyoruz.” dedi.

Orta Vadede Önerilen Düzenlemeler

Sertbaş, 2025-2028 yıllarını kapsayan Orta Vadede Önerilen Düzenlemeleri de şu şekilde özetledi:

“Üretici Ülke olarak Markalaşma- Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün üretim gücünden gelen marka değerinin güçlendirilmesi gerektiği, Tasarımda ve üretimde moda / marka yaratma süreçlerinin uzun vadeli destek kurgusu, Turkish Apparel Yurtdışı tanıtım projesinin yürütülmeye başlaması, Perakendede Markalaşma- Perakende Türk mağazaları açmaya uygun coğrafyaların ve lokasyonların belirlenmesine yönelik teşvik mekanizmaları geliştirilmesi, Tasarım Teşviğinin Güncellenerek Devam Edilmesi İhtiyacı, Hammadde ve İş Gücü Maliyetlerinin Azaltılması, Yeşil ve Dijital Dönüşüm Desteklerinde Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörü «Öncelikli / Stratejik Sektör» olarak değerlendirilmeli.” diye konuştu.

Orta- Uzun Vadede Önerilen Diğer Düzenlemeler

Orta- Uzun Vadede Önerilen Diğer Düzenlemeleri de anlatan Sertbaş, “Navlun desteği hem iç hem dış taşımalar için tekrar uygulanmaya başlamalı, Sektörün yoğunlaştığı şehirlerde, uluslararası kargo şirketlerinin operasyonel ağını geliştirmesine dönük yatırımlarını cesaretlendirici destek mekanizmaları geliştirilmelidir. E-ihracatta ürün satışına yönelik destek mekanizmasının artırılması ve firmaların cesaretlendirilmesi gerekmektedir. Fuar destekleri/limitleri her sene revize edilmelidir.” dedi.

REKLAM ALANI