ARD Sigorta Aracılık Hizmetleri

Paranın Maliyeti Start-Up Ekosistemi Fiyatlamasını Da Etkiliyor

Paranın Maliyeti Start-Up Ekosistemi Fiyatlamasını Da Etkiliyor
Yayınlama: 02.07.2024
12
A+
A-

Paranın maliyet artışından start-up ekosistemi de etkileniyor.  Ekmob CFO’su Bekir Uğur, start-up ekosistemi içerisindeki firmaların yüksek faiz yükü ile karşılaştıklarında fiyatlama stratejilerini değiştirmek zorunda kalacaklarını ve bu durumun da rekabet güçlerinde olumsuz bir etki oluşturabileceğini belirtti.

Paranın maliyetinin artması nedeniyle start-up’ların hisse oranlarının azalması veya yüksek faiz nedeniyle daha çok satış baskısı ile karşı karşıya kalacakları bir dönemden geçtiğini belirten Ekmob CFO’su Bekir Uğur, “Bu durumun start-up yolculuklarını sonlandırmak veya uzun vadeli ROI’ye ulaşmak gibi sonuçları oluyor. Start-up ekosistemi genel olarak kâr odaklı veya nakit girişinin nakit çıkışından fazla olduğu bir şirket yaratmaktan çok, bir fikir peşinde koşan ve bu fikrin gerçekleşmesi için gerekli olan yatırım tutarını yine aynı ekosisteme yatırım yapmak isteyen yatırımcı çevresinden karşılamaktadır. Bunun alternatifi ise banka kredileri yoluyla süreci finanse etmektir.” dedi.

Türkiye’de her yıl değişen ekonomi politikaları nedeniyle şirketlerin hangi kaynağı kullanmaları gerektiği hususunda zorluk çektiklerini de belirten Uğur, “Bu da şirketlerin planlarını ve stratejilerini orta ve uzun vadede değiştirmelerine neden oluyor. Öte yandan start-up ekosistemi içerisindeki firmalar yüksek faiz yükü ile karşılaştıklarında fiyatlama stratejilerini değiştirmek zorunda kalacaklar bu da maliyetleri yukarı çekeceği için rekabet güçlerinde olumsuz bir etki oluşturacaktır.  Ayrıca, şirketler, yatırıma ayırmaları gereken parayı faiz vb. kaynaklara ayırmak zorunda kaldıklarında büyüme hedeflerini negatif yönde revize etmekle karşı karşıya kalabilirler. Yani hem parayı kredi yoluyla bulurken hem de yatırımcılardan sağlamak istediklerinde start-up’lar bu paranın artık ulaşması zor bir kaynak olduğunun farkında olmalılar. Ancak unutulmaması gereken nokta, yatırımcılar sürecin başında genelde finansal tabloya değil fikre yatırım yaparlar. Bu nedenle, kurucular çıkardıkları fikirlerin finansal kaynakların ulaşılmasından bağımsız olarak düşünmeli ve o şekilde sunmalılar diye düşünüyorum.” şeklinde konuştu.

Ekmob SFA Hakkında: Ekmob, 2017 yılında SFA teknolojisinin Türkiye’deki öncü firması olarak faaliyetlerine başlamıştır. Tamamen kendi AR-GE üretimi olan SFA yazılımı sayesinde satış ekiplerinin günlük hayatlarındaki en büyük destekçisi konumuna gelmiştir. Ekmob, şirketlerin satış süreçlerini tek bir platformdan yönetmesine imkan sağlayan, satış ekiplerinin günlük operasyonları, müşteri, satış ve fırsat yönetimi ile birlikte müşteri memnuniyet süreçlerini aynı anda yönetilebilmesine imkan sağlayan mobil öncelikli bir satış gücü otomasyonudur. Ekmob SFA ekiplerin tüm toplantı notları, aktivite ve yazışmalarını Yapay Zeka, NLP ile analiz eder ve olumsuz durumlar anında tespit ederek ekiplere ve yöneticilere bildirim üreterek hızlı aksiyon alınmasını sağlayan alt yapı ve otomasyonlar sunar. Entegre olduğu ERP, CRM, BI araçları ile birlikte satış ekibinin ihtiyacı olan tüm verilere tek bir mobil uygulama üzerinden ulaşılmasını sağlar. Bu özellikler sayesinde Ekmob, satış süreçlerinde %40’a varan verimlilik artışı sunuyor.

 

REKLAM ALANI