YÖREX’te hedef, 300 bin ziyaretçi!

Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin desteğiyle bu yıl 11’incisi düzenlenecek olan Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX için hazırlıklara devam ediliyor. Bu kapsamda YÖREX’in Danışma Kurulu toplandı. Çevrimiçi yapılan toplantıya Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır başkanlık etti. Başkan Çandır, 20-24 Ekim arasında ANFAŞ Fuar Merkezi’nde yapılacak olan 11’inci YÖREX hakkında katılımcılara bilgi verdi, yoğun ilgi beklediklerini söyledi.
GENİŞ KATILIM OLDU
Toplantıya, BAİB Başkanı Ümit Mirza Çavuşoğlu, Kumluca Ticaret Borsası Başkanı Fatih Durdaş, ATSO Başkan Yardımcısı Cihangir Deniz, Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Gürbüz, Tarım ve Orman Müdürü Gökhan Karaca, Ticaret İl Müdürü Halil Özşahan, KOSGEB İl Müdürü İbrahim Uğur Erkış, Sanayi ve Teknoloji Müdürü Ömer Ersoy, TSE Akdeniz Bölge Koordinatörü Hasan Demirtaş, ANFAŞ Başkanı Ali Bıdı, ATAV Başkanı Yeliz Gül Ege, BAKA Antalya Koordinatörü Alaattin Özyürek, ANSİAD Yönetim Kurulu Üyesi Rana Demirer, Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı İlknur Selçuk Köker, Konyaaltı Belediyesi, Muratpaşa Belediyesi ve Kepez Belediyesi’nden başkan yardımcıları, Burdur Ticaret Borsası, MATSO, AESOB, KUTSO, Akdeniz Üniversitesi, SDÜ, AKTOB’dan temsilciler katıldı.
‘SALGIN KURALLARINA GÖRE DÜZEN!
ATB Başkanı Ali Çandır, danışma kurulu üyelerine YÖREX’e katkı ve destekleri nedeniyle teşekkür etti. 12 yıl önce çalışmalarına başlanan YÖREX’i geçen yıl salgın nedeniyle düzenleyemediklerini anımsatan Çandır, “Bu yıl özellikle oda ve borsalarımız ile yöresel ve coğrafi işaretli ürünler ticaretiyle uğraşan ticaret erbabımızdan gelen yoğun talepleri de dikkate alarak maske, mesafe ve hijyen kurallarına uygun olarak 11. kez düzenleyeceğiz” dedi.
YÖREX sonrası, yerel ve ulusal ölçekte coğrafi işaret kavramının öneminin anlaşıldığını kaydeden Çandır, özetle şunları anlattı:
– COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜN SAYIMIZ ARTTI: “Yöresel ürünlerimize ulusal ve küresel ölçekte coğrafi işaret ile tesciliyle sahip çıkmaya başlanıldı. Öyle ki coğrafi işaretli ürün sayımız 900’e, başvurusu yapılan ürün sayımız da 739’a ulaştı. Bir bu kadar ürün içinde çalışmalar yapıldığını da biliyoruz. Antalya’nın 13 ürünü coğrafi işaret aldı, 4 ürünü de başvuru aşamasında.
YÖREX’in ardından yöresel ürünlerimiz Avrupa’ya da taşındı. Avrupa Birliği’ndeki tescilli ürünlerimizin sayısı 7’ye çıktı, 22 de tescil bekleyen ürünümüz var.
– UNUTULAN DEĞERLERİMİZ ORTAYA ÇIKTI: YÖREX’in ardından coğrafi işaretli ürünlerin haklarının korunması ve market raflarına avantajlı bir biçimde girebilmesi için mevzuat oluşturuldu. Coğrafi işaretli ürünlerin, gastronomi, kültür, turizm ve ticaretteki yeri ve önemi arttı. Çok sayıda coğrafi işaretli ürün ticareti yapan firma ve e-ticaret sitesi kuruldu. Ulusal ölçekteki e-ticaret siteleri tarafından da bu alana odaklandı. Şefler tarafından yemeklerde kullanılan ürünlerin coğrafi işaretli olmasına önem verilmeye başlandı.
Özetle, kıyıda köşede kalmış, kaybolmaya yüz tutmuş zenginliklerimizin hakkını hukukunun korunması ve ekonomiye tekrar kazandırması yolunda ciddi mesafe kaydedildi. Kentlerin kimliklerini yansıtan yöresel ürünlerle ilgili çalışmaların ileride daha fazla ön planda olacak. Bu amaçla çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
-E TİCARET SİTELERİNDEN YOĞUN İLGİ: 11’inci YÖREX’te TOBB’un katkılarıyla geçen yıllarda olduğu gibi üreticilere ve firmalara Carrefoursa, Migros, Metro, Özdilek, Trendyol, PTT AVM, Hepsiburada, Gittigidiyor, Getir, Onedio gibi ulusal market zincirleri, e-ticaret siteleri ve restoranlar zincirleriyle yüz yüze görüşme imkânı sağlanacak. Bu yüz yüze görüşmelere Antalya’daki üreticilerimizi ve firmalarımızı yönlendirmenizi rica ediyorum.
– COĞRAFİ İŞARET PANELİ DÜZENLENECEK: YÖREX çerçevesinde, YUCİTA ile “Coğrafi İşaretler Antalya Buluşması” paneli düzenleyeceğiz. 21 Ekim’de 10.30 başlayacak ve gün boyu devam edecek olan paneller, Youtube ve sosyal medya aracılığıyla canlı yayınlanacak. Tüm kurumlardan bu panellere katılım bekliyoruz. YÖREX sonrası Antalya’daki kurum ve kuruluşlara özel bir coğrafi işaret program da düzenleyeceğiz.
-E TİCARET VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM EĞİTİMİ: YÖREX’te Hepsiburada tarafından 22, 23 ve 24 Ekim tarihlerinde coğrafi işaretli ürün üreten ve ticaretini yapanlara yönelik yerelden ulusala e-ticaret desteği ve dijital dönüşüm desteği gibi konularda eğitimler sunulacak. 23 Ekim Cumartesi günü Grup Gümüş Pena konseri var.
YÖREX’E İLGİ YOĞUN
Çandır, 10. YÖREX’i 81 ilden 657 katılımcı ve 276 bin 288 ziyaretçiyle tamamladıklarını anımsatırken, bu yıl da 81 ilden 600-700 arasında katılımcıyı beklediklerini söyledi. Halkın bu yıl YÖREX’e büyük ilgi gösterdiğini belirten Çandır, salgın önlemleri çerçevesinde yapılacak olan fuara 300 bin ziyaretçi beklediklerini kaydetti.
Çandır, YÖREX’in daha fazla kitleye ulaşması için kurum ve kuruluşlardan taleplerini dile getirirken, özellikle öğrencilerin YÖREX’i görmesi gerektiğini söyledi.
KATILIMCILAR DESTEK VADETTİ
Toplantıya katılan kurum ve kuruluş temsilcileri, YÖREX’in Antalya’nın hatta Türkiye’nin en önemli markası haline geldiğini belirterek, fuara her türlü desteği vereceklerini bildirdi.
Haber: MUSTAFA KAZIM AYDIN